24 Ekim 2009 Cumartesi

Açık Hava Eğitiminin Temel Amaçları


  • Takım oluşum süreçlerini izlemek ve değerlendirmek,
  • Takımın hedeflerini ve birlikte çalışma ilkelerini belirlemek,
  • Takımdaki görev, yetki ve sorumlulukların paylaşımı ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek,
  • Hedeflerle ilgili standart ve kriterleri belirlemek,
  • Hedeflere varmak amacıyla geliştirilecek plan ve programlarla taktik ve stratejilerin belirlenmesini sağlamak, bunların belirlenmesi ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek,
  • Takım içi iletişimi sorgulamak ve etkin iletişim yöntemlerinin gelişmesini sağlamak,
  • Takım içindeki “klasik liderlik”, “takım liderliği” ve “kaotik liderlik” süreçlerini izlemek; doğal lider, “takım lideri” ve“yönetici” ayrımlarını belirlemek,
  • Takım üyelerinin kendi aralarındaki ve liderle olan ilişkilerini izleyerek değerlendirmek,
  • Takım içi güven, işbirliği, yardımlaşma, dayanışma ve bağlılık süreçlerini izleyerek değerlendirmek ve gelişmesini sağlamak,
  • Takım çalışması içinde, özgüven ve kişisel gelişim süreçleriyle karşılıklı güven ilişkilerinin izlenerek risk alma yeteneğini geliştirmek,
  • Yapılacak SWOT analizleri ile katılımcıların ve takımların güçlü ve zayıf yanlarıyla sahip oldukları fırsatları ve karşılaşabilecekleri tehditleri belirlemek,
  • Sahip olunan güçlü yanların ve fırsatların sinerjisini yaratarak zayıf yanların güçlendirilmesini, tehditlerin ise fırsata dönüştürülmesini sağlamak,
  • Takımda birey ve takım ölçekli yaratıcılığı geliştirmek,
  • Hedef ile zaman arasındaki ilişkiyi esas alan zaman yönetimi anlayışı ile uygulamasının gelişmesini sağlamak,
  • Takım içi farklılıkları keşfetmek, bunlara katlanmayı öğrenmek ve farklılıkların yönetimini sağlamak,
  • Çatışma yönetimi ile ilgili becerileri geliştirmek,
  • Birey ve takım düzeyindeki motivasyonunu sağlamak ve geliştirmek,
  • Paylaşmayı esas alan katılımcı yönetimle ilgili becerileri geliştirmek,
  • Ayrıntılara sahip çıkma becerisini kazanmak,
  • Alternatif yaratmak ve bunlar arasından seçim yapabilmek,
  • Seçilen alternatifi harekete geçirebilmek,
  • Problem çözme ve karar alma becerilerini geliştirmek,
  • Aktif dinlemeyi öğrenmek,
  • “Yaparak, yaşayarak ve hissederek öğrenmek”,
  • Stres ile baş edebilmek,
  • Yaşama sevinci duymak ve olumlu düşünebilmek,
  • “İyi bir takım” olabilmeyi öğrenmek ve başarabilmek,
  • Katılımcıları bireysel düzeyde doğa ve doğa sporları gönüllüsü yaparak yaşam kalitelerinin zenginleşmesine katkıda bulunmak,
  • Katılımcıların keyif aldıkları heyecanlı, eğlenceli, macera dolu bir ortamı başkalarıyla paylaşmasını sağlamak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder