17 Temmuz 2013 Çarşamba

TAKIM ÇALIŞMASI EĞİTİMİNİN YARARLARI


Takım çalışması olgusunun ele alındığı açık hava eğitimleri sonunda: 
 
  • Takım oluşumu, takım içi görev, yetki ve sorumluluk paylaşımı, takım içi ilişkiler ve etkili iletişim yöntemleri, takım içi liderlik süreçleri, zaman yönetimi, birey ve takım düzeyindeki motivasyon, yaratıcılık, etkili problem çözme ve karar alma teknikleri, farklılıkların yönetimi ve çatışma yönetimi, stres ile baş edebilme, aktif dinleme gibi temel yönetim süreçlerinde, yaparak ve deneyerek öğrenme yönteminin bir kazanımı olarak, bireyler ve takımlar düzeyinde iyileşmeler görülmektedir. 
  • Açık hava oyunları, her katılımcının çocukluğunda oynadığı oyunları çağrıştıran bir ortamın yaratılması suretiyle, iş yaşamındaki ilişkilerin, kuralları ve bunların uygulanmasını zorlaştıran oyunbozanların, oyun oynuyor “gibi yapan” hilebazların ortaya çıkmasını, yorum ve değerlendirmelerini oyun ile iş ortamı arasındaki benzeşmeler üzerine kuran eğitmen & moderatörlerin bilinçli yönlendirmeleri ile oyundan elde edilen sonuçların hem özel yaşamlara hem de profesyonel iş ortamına taşınmasını; böylelikle katılımcının yaşam kalitesinin zenginleşerek artmasını sağlar. 
  • Açık hava eğitimlerine katılanların, eğitim boyunca ele alınan konuları yaparak, yaşayarak, sınayıp deneyerek, hissederek ve eğlenerek öğrenmeleri sonucunda; etkili, kalıcı, sağlıklı bir eğitim ortamı yaratılır. Katılımcının, kendisinin yaparak öğrendiği bilgiler, duyduğu ve gördüğü şeylere göre belleğinde daha kalıcı olur ve keyifle anımsanır. 
  • Doğa, insanlara yaşamaya alıştıkları rahat ve konforlu ortamın dışında; bilinmeyen, farklı ve sürprizlerle dolu bir mekânda öğrenme ve birbirini tanıma olanakları sunar. Açık hava eğitimlerinde, katılımcının alışık olmadığı bir ortama girmesi, bu nedenle yaşadığı tedirginlik, duyduğu heyecan ve korku, eğitimciden gelen mesajlara daha açık olmasını sağlamaktadır. Kapalı yerlerde yapılan çalışmalarda alışkın olduğu ortamda kendini güçlü hisseden ve bu güçlülük duygusuyla önyargılı olduğu bazı konularda verilen mesajlara karşı kendini kapatabilen katılımcıların, açık hava eğitimlerinde kendi üzerlerindeki denetimi kaldırmaları, bir anlamda “çözülme”leri sağlanabilmekte, eğitimcinin verdiği mesajların sağlıklı bir şekilde hedefine ulaşması mümkün olmaktadır. 
  • Açık hava eğitimlerindeki oyunlara, tüm takım üyelerinin katılmak zorunda olması nedeniyle; katılımcıların, içinde yer aldıkları takımın uygulayacağı ikna ve zorlama yöntemleriyle, “yapamam” ya da “beceremem” dediği birçok şeyi yapabildiğini, “yaparım” ya da “beceririm” dediği birçok şeyi de yapamadığını görmesi, kişisel performanslarını oluşturan güçlü ya da zayıf yanlarını fark edip daha da geliştirip güçlendirmesini mümkün kılmaktadır. Açık hava eğitimlerinin sonucunda her katılımcı, hem bireysel gücünü görmekte hem de içinde yer aldığı takıma hangi güçlü yönleri ile yardımcı olacağını, hangi zayıf yanlarını da takım çalışması ile giderebileceğini bilmekte; kendi bireyselliği ile takım oyuncusu olma bilinci arasındaki dengeyi kolaylıkla kurabilmektedir. 
  • Açık hava eğitimlerine katılanlar, çalıştıkları kurumların yöneldikleri takım çalışması ve katılımcı yönetim süreçlerine kolaylıkla uyum göstermekte, bu süreçlerin gelişimine katkıda bulunabilmektedirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder