15 Temmuz 2013 Pazartesi

AÇIK HAVA EĞİTİMLERİNİN TEMEL AMAÇLARI

  • Takım oluşum süreçlerini izlemek ve değerlendirmek, 
  • Takımın hedeflerini ve birlikte çalışma ilkelerini belirlemek, 
  • Takımdaki görev, yetki ve sorumlulukların paylaşımı ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek, 
  • Hedeflerle ilgili standart ve kriterleri belirlemek, 
  • Hedeflere varmak amacıyla geliştirilecek plan ve   programlarla taktik ve stratejilerin belirlenmesini sağlamak, bunların belirlenmesi ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek, 
  • Takım içi iletişimi sorgulamak ve etkin iletişim yöntemlerinin gelişmesini sağlamak
  • Takım içindeki “klasik liderlik”, “takım liderliği” ve “kaotik liderlik” süreçlerini izlemek; “doğal lider”, “takım lideri” ve “yönetici” ayrımlarını belirlemek, 
  • Takım üyelerinin kendi aralarındaki ve liderle olan ilişkilerini izleyerek değerlendirmek, 
  • Takım içi güven, işbirliği, yardımlaşma, dayanışma ve bağlılık süreçlerini izleyerek değerlendirmek ve gelişmesini sağlamak, 
  • Takım çalışması içinde, özgüven ve kişisel gelişim süreçleriyle karşılıklı güven ilişkilerinin izlenerek risk alma yeteneğini geliştirmek, 
  • Yapılacak SWOT analizleri ile katılımcıların ve takımların güçlü ve zayıf yanlarıyla sahip oldukları fırsatları ve karşılaşabilecekleri tehditleri belirlemek, 
  • Sahip olunan güçlü yanların ve fırsatların sinerjisini yaratarak zayıf yanların güçlendirilmesini, tehditlerin ise fırsata dönüştürülmesini sağlamak, 
  • Takımda birey ve takım ölçekli yaratıcılığı geliştirmek, 
  • Hedef ile zaman arasındaki ilişkiyi esas alan zaman yönetimi anlayışı ile uygulamasının gelişmesini sağlamak, 
  • Takım içi farklılıkları keşfetmek, bunlara katlanmayı öğrenmek ve farklılıkların yönetimini sağlamak, 
  • Çatışma yönetimi ile ilgili becerileri geliştirmek, 
  • Birey ve takım düzeyindeki motivasyonunu sağlamak ve geliştirmek, 
  • Paylaşmayı esas alan katılımcı yönetimle ilgili becerileri geliştirmek, 
  • Ayrıntılara sahip çıkma becerisini kazanmak, 
  • Alternatif yaratmak ve bunlar arasından seçim yapabilmek, 
  • Seçilen alternatifi harekete geçirebilmek, 
  • Problem çözme ve karar alma becerilerini geliştirmek, 
  • Aktif dinlemeyi öğrenmek, 
  • “Yaparak, yaşayarak ve hissederek öğrenmek”, 
  • Stres ile baş edebilmek, 
  • Yaşama sevinci duymak ve olumlu düşünebilmek, 
  • “İyi bir takım” olabilmeyi öğrenmek ve başarabilmek, 
  • Katılımcıları bireysel düzeyde doğa ve doğa sporları gönüllüsü yaparak yaşam kalitelerinin zenginleşmesine katkıda bulunmak, 
  • Katılımcıların keyif aldıkları heyecanlı, eğlenceli, macera dolu bir ortamı başkalarıyla paylaşmasını sağlamak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder