- Takım oluşum süreçlerini izlemek ve değerlendirmek,
- Takımın hedeflerini ve birlikte çalışma ilkelerini belirlemek,
- Takımdaki görev, yetki ve sorumlulukların paylaşımı ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek,
- Hedeflerle ilgili standart ve kriterleri belirlemek,
- Hedeflere varmak amacıyla geliştirilecek plan ve programlarla taktik ve stratejilerin belirlenmesini sağlamak, bunların belirlenmesi ile ilgili süreçleri izleyerek değerlendirmek,
- Takım içi iletişimi sorgulamak ve etkin iletişim yöntemlerinin gelişmesini sağlamak,
- Takım içindeki “klasik liderlik”, “takım liderliği” ve “kaotik liderlik” süreçlerini izlemek; “doğal lider”, “takım lideri” ve “yönetici” ayrımlarını belirlemek,
- Takım üyelerinin kendi aralarındaki ve liderle olan ilişkilerini izleyerek değerlendirmek,
- Takım içi güven, işbirliği, yardımlaşma, dayanışma ve bağlılık süreçlerini izleyerek değerlendirmek ve gelişmesini sağlamak,
- Takım çalışması içinde, özgüven ve kişisel gelişim süreçleriyle karşılıklı güven ilişkilerinin izlenerek risk alma yeteneğini geliştirmek,
- Yapılacak SWOT analizleri ile katılımcıların ve takımların güçlü ve zayıf yanlarıyla sahip oldukları fırsatları ve karşılaşabilecekleri tehditleri belirlemek,
- Sahip olunan güçlü yanların ve fırsatların sinerjisini yaratarak zayıf yanların güçlendirilmesini, tehditlerin ise fırsata dönüştürülmesini sağlamak,
- Takımda birey ve takım ölçekli yaratıcılığı geliştirmek,
- Hedef ile zaman arasındaki ilişkiyi esas alan zaman yönetimi anlayışı ile uygulamasının gelişmesini sağlamak,
- Takım içi farklılıkları keşfetmek, bunlara katlanmayı öğrenmek ve farklılıkların yönetimini sağlamak,
- Çatışma yönetimi ile ilgili becerileri geliştirmek,
- Birey ve takım düzeyindeki motivasyonunu sağlamak ve geliştirmek,
- Paylaşmayı esas alan katılımcı yönetimle ilgili becerileri geliştirmek,
- Ayrıntılara sahip çıkma becerisini kazanmak,
- Alternatif yaratmak ve bunlar arasından seçim yapabilmek,
- Seçilen alternatifi harekete geçirebilmek,
- Problem çözme ve karar alma becerilerini geliştirmek,
- Aktif dinlemeyi öğrenmek,
- “Yaparak, yaşayarak ve hissederek öğrenmek”,
- Stres ile baş edebilmek,
- Yaşama sevinci duymak ve olumlu düşünebilmek,
- “İyi bir takım” olabilmeyi öğrenmek ve başarabilmek,
- Katılımcıları bireysel düzeyde doğa ve doğa sporları gönüllüsü yaparak yaşam kalitelerinin zenginleşmesine katkıda bulunmak,
- Katılımcıların keyif aldıkları heyecanlı, eğlenceli, macera dolu bir ortamı başkalarıyla paylaşmasını sağlamak...
15 Temmuz 2013 Pazartesi
AÇIK HAVA EĞİTİMLERİNİN TEMEL AMAÇLARI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder