7 Ocak 2010 Perşembe
Kitap Tanıtımı - "Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi", Prof. Dr. Rasim Kale
"Gerek iş gerekse sporda her bir anlamlı hareket, bedensel ve psikolojik foksiyonlarla bağlantılı organik bir fonksiyon oluşturur. Bu hareketler, insanın günlük yaşamında kullandığı aktiviteler şeklinde yönelim gösterirler. Birey hareketini, işteki üretimi yoluyla icra etmektedir. Bu nedenden ötürü motoriğin toplumsal anlamı ve varlığı, insanın yaptığı üretimdeki gelişim ile doğrudan ilişkilidir. Bu ilişkiden insan motoriğinin ortaya çıkış nedenleri anlaşılabilir. Bu konu, spor pedagojisi alanına ait hareket bilgisi ile ifade edilmektedir. İnsan olmak; sosyolojik merkezli bir analiz işidir. İş, insanın hareket olgunun bir analizidir. İnsan motoriğini ve insan şahsiyetinin hangi şekillerde değiştiği konusunda belirleyici etken teknolojidir. Bireyin kendi özel dünyasının değişimini etkileyen ve onun motoriğini değiştiren, yapılan iş türü olarak algılanmaktadır. İş şekli ve türü ise üretim ilişkisi ve toplumsal biçimlenme yoluyla meydana gelmektedir.
Aletlerin yapımında insanoğlu ellerini, parmaklarını hatta ayaklarını kullanmaya başlamıştır. Özellikle insan, parmaklarını usta bir maharet ile kullanarak önce yaşamı için gerekli olanları yapmaya başlamış, sonrasında kendi duygusu ve sanat için üretim yapmıştır. Bu şekilde öncelikle kinestetik, taktil, optik, akustik ve statiko-dinamik hassasiyetini geliştirmeye başlamıştır. Tüm bu ifadeler aslında ortak bir kavramda birleşmektedir. Spor biliminde var olan bu en üst kavram harekettir. Hareketin çocuğun sağlık ve performansını artırmaya yönelik formu beden eğitimi ve oyundur. Bu alanda özellikle ana sınıfınfa ya da benzer okul öncesi kurumlardan başlayarak, yapılacak olan düzenli ve programlı uygulamalar, çocuğun ileriki hayat dönemlerine çok olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Bireyin özellikle 0-5 yaşları arasındaki alışkanlıkları onu hayatı boyunca etkilemektedir. Bu yaş dönemini içine alan okul öncesi evrede beden eğitimi ve oyun; çocuğun öncelikle gelişiminde olumlu olarak bedensel, ruhsal, zihinsel ve sosyal açılardan çok önemli bir yer tutmaktadır. O nedenle çocuk, oyun ile gelişir, oyun ile öğrenir ve oyun ile eğitilir."
Önsöz'den...
Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Prof. Dr. Rasim Kale, Nobel Yayınları, Ankara-2003, 299 Sh.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder