31 Ocak 2010 Pazar

Hafta Sonunda: "Bir Solukta Neruda"


İNSANIN HALİ

Arkamda güneye doğru deniz kırmıştı
bölgeleri buzdan çekiciyle,
ondan beri tırmalanan yalnızlık sessizlikle
ansızın takımadalara dönüştü,
kuşattı yeşil adalar
yurdumun belini
çiçektozu ya da taçyaprakları gibi bir deniz gülünün
ve, sonra sonra, derinleşirdi tutuşmuş ormanlar
ateş böcekleriyle, çamur ışıltılar saçardı
kuru, uzun ipler sarkıtırdı ağaçlar
bir sirkteymiş gibi, ve ışık giderdi damladan damlaya
yeşil balerini gibi sık ormanların.

Dürtüsüyle büyüdüm sessiz soyların,
dibe işler baltaların oduncu parıltısıyla,
gizli kokularıyla toprağın, memelerin, şarabın:
yitik bir ambar oldu ruhum trenler arasında
kirişlerin, fıçıların unutulduğu,
tel demirin, yulafın, buğdayın, yosunun, kerestelerin
ve kışın kaçak mallarıyla.

Gövdem böylece serpildi, gece
kardandı kollarım,
ayaklarımsa kasırga ülkesi,
ve sağnak altında ırmak gibi büyüdüm,
verimli oldum gönülborcuyla
içime düşen her şeye,
şarkılara yaprakla, yaprak arasında, döl veren
donuzlan böceklerine, yeni
köklere, ki tırmandılar
çiğe kalkabilmek üzere,
fırtınalara, ki sarsar gene
defne ağacının kulelerini, al salkımına
fındık ağacının, o kutsal
sabrına karaçamın
ve böylece ilk gençliğim
ülke oldu, elde ettim ben
adaları, sessizliği, ormanı, büyümeyi,
yanardağ aydınlığını, yolların çamurunu,
yanmış ağaçların yaban dumanını.

Pablo NERUDA, Kara Ada Şiirleri, BFS yayınları, İstanbul 1985, Sh.41-42
Çeviren: Sait MADEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder